شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۳
جامعه سردفتران و دفتریاران استان البرز
صفحه اصلي          آلبوم تصاوير          دريافت فايل          بخشنامه ها          تالارهای گفتگو          درباره ی ما          تماس با ما          اطلاعات دفاتر اسناد رسمي          واحد های جامعه          تشخيص صحت كدملي

  اتوماسیون اداری
  دریافت VPN
  سخن بزرگان
 

  جامعه استان البرز

 

 

  مراکز درمانی طرف قرارداد با کانون البرز
  امکانات جانبی
  دریافت teamviewer
  راهنمای گواهی امضاء الکترونیک
  فهرست
   ورود
  جديدترين مقالات
  پیوندهای مرتبط
  فرم تصديق اصالت اوراق دفاتر اسناد رسمي
  معرفی واحدها
  شناسه ملی
  روش تعويض اسناد مالکيت غيرقابل استفاده (اعم از سوخته - فرسوده - آب ريخته - برگی - پاره شده و امثالهم)

اغلب ديده شده که در اثر بی توجهی مالک يا اتفاقات غيرمترقبه از قبيل آتش سوزی يا سيل اسناد مالکيت غيرقابل استفاده می شوند در اين صورت مالک می تواند با ارائه لاشه سند از اداره ثبت محل وقوع ملک تقاضای سند جديد را بنمايد. مسئول اداره پس از دريافت تقاضای مالک و بررسی و ملاحظه لاشه سند در صورتيکه تعويض آن را ضروری تشخيص دهد دستور ثبت تقاضا را در دفتر انديکاتور صادر و آن را جهت ضميمه نمودن به پرونده و اقدام بترتيب به بايگانی و دفتر املاک ارجاع می نمايد. تقاضا پس از ثبت در دفتر انديکاتور به بايگانی ارسال و متصدی بايگانی پرونده را استخراج و به ضميمه تقاضا و لاشه سند جهت اقدام به دفتر املاک می فرستد. مسئول مربوطه در دفتر املاک پس از بررسی پرونده وقت مراجعه بعدی جهت دريافت سند را به متقاضی اعلام و سپس دستور تحرير سند مالکيت جديد و ابطال سند مالکيت اوليه را صادر می نمايد. متصدی دفتر املاک پس از اخذ گواهی دفتر بازداشتی مبنی بر عدم بازداشت ملک سند مالکيت جديد را تحرير و سند مالکيت اوليه را ابطال و مراتب را در ثبت دفتر املاک مربوطه اخبار می نمايد. آنگاه مسئول مربوطه سند مالکيت و ثبت دفتر املاک را امضاء و پرونده جهت ضبط تا مراجعه متقاضی به بايگانی فرستاده می شود. پس از مراجعه متقاضی بايگانی پرونده را جهت دريافت بهاء سند مالکيت به حسابداری ارسال می دارد. متصدی حسابداری قبض مربوطه را صادر و جهت پرداخت به متقاضی تسليم و او پس از واريز بهاء سند در بانک ملی که حساب ثبت در آن مفتوح است نسخ لازم را به حسابداری ثبت اعاده تا ضميمه پرونده شود. سپس حسابداری مراتب وصول بهاء سند را گواهی و پرونده را جهت تسليم سند به بايگانی ارسال می دارد در آنجا سند مالکيت ابتدا نخ کشی و پلمپ و سپس در دفتر تسليم اسناد ثبت و آنگاه ضمن احراز هويت متقاضی که با ملاحظه شناسنامه او تحقق می يابد در قبال اخذ رسيد به او تحويل می شود.





1390 ©
تمامی حقوق این سایت محفوظ و منوط به جامعه سردفتران و دفتریاران استان البرز می باشد.
طراحی و توسعه توسط شرکت پادسان سیستم