سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۴
جامعه سردفتران و دفتریاران استان البرز
صفحه اصلي          آلبوم تصاوير          دريافت فايل          بخشنامه ها          تالارهای گفتگو          درباره ی ما          تماس با ما          اطلاعات دفاتر اسناد رسمي          واحد های جامعه          تشخيص صحت كدملي

  اتوماسیون اداری
  دریافت VPN
  سخن بزرگان
 

  جامعه استان البرز

 

 

  مراکز درمانی طرف قرارداد با کانون البرز
  امکانات جانبی
  دریافت teamviewer
  راهنمای گواهی امضاء الکترونیک
  فهرست
   ورود
  جديدترين مقالات
  پیوندهای مرتبط
  فرم تصديق اصالت اوراق دفاتر اسناد رسمي
  معرفی واحدها
  شناسه ملی
  روش ضميمه نمودن دفترچه انتقالات (سند متمم)

دفترچه متمم اسناد مالکيت يا بعبارت ديگر سند متمم دفترچه ای است بهادار که بعد از پر شدن ستونهای نقل و انتقالات سند مالکيت که در صفحات آخر اسناد مالکيت پيش بينی شده حسب تقاضای مالک با رعايت تشريفات زير بدان ضميمه می گردد. (بند 310 مجموعه بخشنامه های ثبتی) بدين معنی اگر ستون نقل و انتقالات سند مالکيت ملکی بر اثر انجام معاملات متعدد اعم از شرطی و رهنی و قطعی پر شود مالک می تواند با مراجعه به اداره ثبت محل وقوع ملک و تسليم تقاضا درخواست سند متمم را بنمايد که در اين صورت متقاضی می بايستی تقاضای خود را همراه با اصل سند مالکيت که ستون نقل و انتقالات آن پر شده به ثبت محل تسليم دارد. رئيس ثبت بعد از بررسی و ملاحظه سند مالکيت درصورتيکه ستون نقل و انتقالات آن پر شده باشد دستور ثبت تقاضا را در دفتر انديکاتور می دهد و تقاضا را برای اقدام به دفتر املاک ارجاع می نمايد. متصدی دفتر پس از ثبت تقاضا در دفتر انديکاتور آن را برای ضميمه نمودن پرونده به بايگانی ارسال می دارد. در بايگانی پرونده مربوطه از رديف خود استخراج و همراه با تقاضای متقاضی جهت پرداخت بهاء دفترچه متمم به حسابداری ارسال می گردد. در حسابداری فيش مربوط تنظيم و جهت پرداخت بهاء دفترچه به متقاضی تسليم می گردد و او بهاء دفترچه را در بانک ملی توديع و نسخ لازم از فيش را به حسابداری ارائه می دهد تا ضميمه پرونده نمايند بعد از ضميمه نمودن فيش پرداخت بهاء دفترچه به سابقه، يک جلد سند متمم بدان اختصاص و پرونده به دفتر املاک ارسال می گردد. متصدی دفتر املاک شماره مسلسل سند متمم را در ستون مربوط دفتر املاک و سند اوليه و پيش نويس سند مالکيت قيد و مراتب را به امضاء مسئول مربوط می رساند سپس پرونده جهت تسليم سند به متقاضی به بايگانی ارسال می گردد در آنجا سند متمم ضميمه سند اوليه گشته و بعد از نخ کشی و پلمپ در دفتر تسليم اسناد ثبت و سپس در قبال اخذ رسيد در دفتر مذکور و ستون ملاحظات پيش نويس سند مالکيت به متقاضی تسليم و پرونده در رديف مربوط ضبط می شود.





1390 ©
تمامی حقوق این سایت محفوظ و منوط به جامعه سردفتران و دفتریاران استان البرز می باشد.
طراحی و توسعه توسط شرکت پادسان سیستم