یکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
جامعه سردفتران و دفتریاران استان البرز
صفحه اصلي          آلبوم تصاوير          دريافت فايل          بخشنامه ها          تالارهای گفتگو          درباره ی ما          تماس با ما          اطلاعات دفاتر اسناد رسمي          واحد های جامعه          تشخيص صحت كدملي

  اتوماسیون اداری
  دریافت VPN
  سخن بزرگان
 

  جامعه استان البرز

 

 

  مراکز درمانی طرف قرارداد با کانون البرز
  امکانات جانبی
  دریافت teamviewer
  راهنمای گواهی امضاء الکترونیک
  فهرست
   ورود
  جديدترين مقالات
  پیوندهای مرتبط
  فرم تصديق اصالت اوراق دفاتر اسناد رسمي
  معرفی واحدها
  شناسه ملی
  روش ثبت و صدور اسناد مالکيت املاک ثبت شده (ماده 22 قانون ثبت)

املاک ثبت شده به املاکی اطلاق می شوند که دارای سابقه ثبت در دفتر املاک هستند. متقاضی بايد تقاضای خود مبنی بر صدور سند مالکيت را همراه با مدارک موردنياز و مستندات لازم به ثبت محل تسليم دارد. تقاضای متقاضی حسب دستور مسئول اداره پس از ثبت در دفتر انديکاتور جهت ضميمه شدن به پرونده به بايگانی و جهت اقدام به دفتر املاک ارسال می شود. بايگانی پرونده را به ضميمه تقاضا جهت اقدام به دفتر املاک ارسال و در آنجا وقت مراجعه بعدی جهت دريافت سند مالکيت با توجه به حجم کار تعيين و به متقاضی اعلام می گردد. متصدی دفتر املاک پرونده را بررسی و پيش نويس سند مالکيت را تهيه و پس از اخذ گواهی از متصدی دفتر بازداشتی مبنی بر عدم بازداشت و بند (ز) پرونده را نزد مسئول مربوطه ارسال و او پرونده را بررسی و پس از امضاء پيش نويس سند مالکيت آن را برای اقدام بعدی به دفتر املاک ارسال می دارد. متصدی دفتر املاک پيش نويس را در دفاتر املاک ثبت و سند مالکيت آن را تحرير و جهت امضاء نزد مسئول مربوطه ارسال و او پس از بررسی و کنترل ثبت دفاتر املاک و پيش نويس و سند مالکيت را امضاء و دفاتر را به دفتر املاک و پرونده را به بايگانی می فرستد. پس از مراجعه متقاضی بايگانی پرونده را برای اخذ بهاء سند به حسابداری ارسال و متصدی حسابداری قبض مربوط به بهاء سند مالکيت را صادر و جهت پرداخت در بانک ملی به متقاضی تسليم می دارد. متقاضی بهاء سند مالکيت را در بانک ملی که حساب ثبت در آن مفتوح است واريز و نسخ مربوطه را به ثبت اعاده می دهد. متصدی حسابداری نسخه مخصوص پرونده ثبتی را ضميمه و عدم بدهی ملک را گواهی و پرونده را جهت تسليم سند به متقاضی به بايگانی ارسال می دارد. در بايگانی ابتدا سند نخ کشی و پلمپ شده سپس در دفتر تسليم اسناد ثبت و با احراز هويت متقاضی که معمولا با ملاحظه شناسنامه او تحقق می پذيرد در قبال اخذ رسيد در دفتر تسليم سند و مستخرجه به او تسليم می گردد و پرونده در رديف مربوطه ضبط می شود.





1390 ©
تمامی حقوق این سایت محفوظ و منوط به جامعه سردفتران و دفتریاران استان البرز می باشد.
طراحی و توسعه توسط شرکت پادسان سیستم