دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۲
جامعه سردفتران و دفتریاران استان البرز
صفحه اصلي          آلبوم تصاوير          دريافت فايل          بخشنامه ها          تالارهای گفتگو          درباره ی ما          تماس با ما          اطلاعات دفاتر اسناد رسمي          واحد های جامعه          تشخيص صحت كدملي

مطمـئن باش که خداوند تو را عاشقانه دوست دارد ؛ چون در هر بهار برایت گل می فرستد و هرروز صبح آفتاب را به تو هدیه می کند. به یاد داشته باش که پروردگار عالم با این که می تواند در هر جائی از دنیا باشد ، قلــب تو را انتخاب کرده و تنها اوست که هر وقت بخواهی چیزی بگوئی گوش می کند ...
  اتوماسیون اداری
  دریافت VPN
  سخن بزرگان
 

  جامعه استان البرز

 

 

  مراکز درمانی طرف قرارداد با کانون البرز
  امکانات جانبی
  دریافت teamviewer
  راهنمای گواهی امضاء الکترونیک
  فهرست
   ورود
  جديدترين مقالات
  پیوندهای مرتبط
  فرم تصديق اصالت اوراق دفاتر اسناد رسمي
  معرفی واحدها
  شناسه ملی

  رئیس سازمان ثبت: ایجاد تردید در اجرای درست قانون کاری ناپسند است
اخبار روز

رئیس سازمان ثبت: ایجاد تردید در اجرای درست قانون کاری ناپسند است

رئیس سازمان ثبت: ایجاد تردید در اجرای درست قانون کاری ناپسند است

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: قانون، تکلیف هر دستگاهی را مشخص کرده و تفسیر نادرست از آن یا تردید ایجاد کردن در اجرای درست قانون کاری ناپسند است. هر فردی که نگاه حقوقی داشته باشد می‌داند که ماده 29 قانون مربوط به جرایم راهنمایی و رانندگی موضوع را روشن کرده است.

 

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران به نقل از خبرگزاری فارس،‌ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یکی از نهادهای دولتی ایران است که وظیفه ثبت معاملات، شرکت‌ها، املاک و دارایی‌های شخصی اتباع ایران را به عهده دارد. این سازمان با وظایف حقوقی و ساختار عملکرد مستقل، از نهادهای وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران است و در حال حاضر احمد تویسرکانی ریاست این سازمان را بر عهده دارد.

 

خبرنگار قضایی فارس به مناسبت هفته قوه قضائیه با حضور در دفتر رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گفت‌وگویی تفصیلی در خصوص اقدامات این سازمان با تویسرکانی گفت‌وگو کرده که ماحصل آن را در زیر می‌خوانید:

 

تویسرکانی درخصوص اختلاف قدیمی نیروی انتظامی با سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور پیرامون ثبت اسناد خودرو گفت: ما معتقدیم که قانون تکلیف هر دستگاهی را مشخص کرده و تفسیر نادرست از آن یا تردید ایجاد کردن در اجرای درست قانون کاری ناپسند است.

 

تویسرکانی گفت: هر فردی که نگاه حقوقی داشته باشد می‌داند که ماده 29 قانون مربوط به جرایم راهنمایی و رانندگی موضوع را روشن کرده است.

 

معاون قوه قضائیه گفت: در ماده 29 قانونگذار صراحتا به نقش سازمان ثبت و اسناد کشور اشاره و پیش‌بینی کرده که بین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و نیروی انتظامی دستورالعمل نحوه استقرار دفاتر اسناد رسمی در مراکز پلاک‌گذاری خودرو تنظیم شود تا دیگر شاهد رفت و آمد مردم بین دفاتر پلاک‌گذاری و دفاتر اسناد رسمی نباشیم.

 

تویسرکانی در ادامه وصول مطالبات معوق بانک‌ها را یکی از اقدامات مثبت سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور دانست و گفت: در سال گذشته علی‌رغم مشکلات همچون کمبود نیروی انسانی 27 هزار و 619 میلیارد از مطالبات معوق بانک‌ها را وصول کردیم که نسبت به سال 91 رشد 107 درصدی داشته‌ایم.

 

وی افزود: امسال هم مصمم هستیم این اقدام را به صورت جدی‌تری دنبال کنیم، در دو ماهه ابتدای سال 92، 3 هزار و 737 میلیارد از مطالبات معوق بانک‌ها وصول شده که در مقایسه با 2 ماهه سال 91 صددرصد رشد داشته است.

 

معاون قوه قضائیه خاطر نشان کرد: نگاه ما در سال جاری کمک به دولت یازدهم در جهت رفع مشکلات اقتصادی و ایجاد انضباط اقتصادی در کشور است تا بتوانیم در اجرای منویات رهبری و خلق حماسه اقتصادی نقش ویژه‌ای داشته باشیم.

 

ضرورت نوسازی و تغییر در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

احمد تویسرکانی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و سالروز شهادت دکتر بهشتی گفت: دستگاه قضایی پس از پیروزی انقلاب به عنوان دستگاهی منحصر به فرد با تغییرات و نوسازی‌هایی همراه بود، چرا که باید احکام اسلام به نحوی در همه ابعاد امور قضایی جاری می‌شد.

 

وی افزود: نقش آیت‌الله بهشتی به عنوان اولین رئیس دستگاه قضایی نقش ارزشمندی به شمار می‌رود و ما از وی به عنوان معمار دستگاه قضایی یاد می‌کنیم.

 

تویسرکانی تصریح کرد: شهید بهشتی در عمر کوتاهی که پس از انقلاب داشت خدمات ارزشمندی را در جهت استقرار نظام جمهوری اسلامی ارائه کرد و یکی از این خدمات ساماندهی سیستم قضایی اسلامی در کشور بود.

 

معاون قوه قضائیه در ادامه با اشاره به تشکیل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: این سازمان با قدمتی یک‌صدساله از جمله سازمان‌های قدیمی زیر مجموعه دستگاه قضایی به شمار می‌رود و همه مردم با خدمات این سازمان مرتبط هستند.

 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در سال‌های اخیر ضرورت نوسازی سازمان و اصلاح فرآیند‌های خدمت‌رسانی به شدت احساس می‌شد و در این جهت اقدامات گسترده‌ای همچون مکانیزه کردن امور و ارائه خدمات در محیط مجازی در جهت حرکت به سمت استاندارد سازی صورت گرفت.

 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تغییر اسناد مالکیت، اجرای سیستم کاداستر، حذف اوراق بهادار، ارائه خدمات غیرحضوری به مردم، شفاف سازی حدود مالکیت‌ها و سند‌دار کردن اراضی را از جمله سیاست‌های اصولی و مهم این سازمان برشمرد.

 

صدور 2 میلیون و 200 هزار سند مالکیت جدید در سال 91

وی با اشاره به صدور اسناد مالکیت و توسعه مستند‌سازی نسبت به مالکیت‌های اراضی و ساختمان‌ها گفت: ما در این زمینه نسبت به سال قبل با رشد 30 درصدی مواجه بوده‌ایم.

 

تویسرکانی تصریح کرد: در سال گذشته حدود 2 میلیون و 200 هزار سند مالکیت جدید صادر شد و طی دو سالی که از شکل‌دهی سیستم کاداستر می‌گذرد ما حدود 5 میلیون سند مالکیت جدید ارائه داده‌ایم.

 

معاون قوه قضائیه در ادامه خاطر نشان کرد: ساماندهی بانک‌های جامع املاک و ثبت اختراعات و علائم تجاری از جمله اقدامات اساسی بوده که در فرآیند امور و در جهت پیشگیری از تخلفات و ارتقاء سلامت اداری صورت گرفته است.

 

وی افزود: مکانیزه کردن امور کاهش مراجعات حضوری، کاهش اختلافات و پیشگیری از ارتکاب جرایم و هزینه‌های تحمیل شده بر مردم و منابع عمومی کشور را به دنبال داشته است.

 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص تخلفات و جرایم ناشی از اموال گفت: ما در این زمینه بررسی‌های گسترده‌ای انجام داده‌ایم و با آسیب‌شناسی‌های خوبی که صورت گرفته تلاش داشتیم تا از بروز اختلاف و نزاع‌های مالی که مربوط به اموال غیرمعقول و پدیده زمین‌خواری بود جلوگیری کنیم.

 

تویسرکانی تأکید کرد: تنظیم تفاهم‌نامه‌ها و توافق‌نامه‌هایی با سازمان‌ جنگل‌ها و مراتع کشور، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان اوقاف و امور خیریه و شهرداری تهران در حوزه اموال و مالکیت‌ها از جمله اقدامات مهم ما بوده است.

 

تصویب‌نامه‌های هیئت دولت ملاک عمل برای نقل و انتقال اموال دولتی است

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص املاکی که در اختیار وزارتخانه‌ها قرار دارد گفت: یکی از اقداماتی که ما در سازمان ثبت انجام دادیم ساماندهی بانک جامع اموال دولتی و طبقه‌بندی مجموعه مالکیت‌های دولت بود.

 

معاون قوه قضائیه گفت: کمیسیون مستندسازی یکی از جایگاه‌هایی است که در حوزه نقل و انتقالات اموال دولتی نقش ایفا می‌کند و به موجب قانون فروش یا واگذاری اموال دولتی براساس مصوبات هیئت دولت و با انجام پیگیری‌ها از سوی کمیسیون‌های مستند‌سازی صورت می‌گیرد.

 

وی افزود: بدون شک تصویب‌نامه‌های هیئت دولت ملاک عمل ما برای نقل و انتقال اموال است.

 

تویسرکانی گفت: از طریق معاون اول رئیس‌جمهور نام بهره‌بردار در رابطه با اموال دولتی به سازمان ثبت اعلام می شود و براساس تصویب‌نامه دولت، سازمان ثبت اسناد نام بهره‌بردار را از دستگاهی به دستگاهی دیگر منتقل یا تغییراتی را در اسناد مالکیت اموال مربوط به دستگاه‌های مختلف ایجاد می‌کند.

 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اذعان داشت: بدون شک اموال دولتی بدون مصوبه دولت به دستگاه دیگری منتقل نمی‌شود.

 

احتمال واگذاری قطعی مسکن مهر در دولت یازدهم

معاون قوه قضائیه در خصوص اسناد مسکن مهر که به صورت وکالتی واگذار می‌شود گفت: این موضوع به توافق‌نامه‌هایی که به بین وزارت راه و شهرسازی با متقاضیان انجام می‌شود باز می‌گردد و در جاهایی که به این نحو واگذاری صورت گرفته تصمیم دولت بوده و اگر دولت بخواهد واگذاری‌ها به صورت قطعی و با سازوکارهایی قانونی قابلیت اجرا دارد.

 

وی افزود: گاهی در جایی اعلام می‌شود که واگذاری یک مکان به صورت اجاره است بنابراین، این موضوع غیرقانونی نیست و دولت تحت ضوابط خاصی اعلام می‌کند که ملکی را به صورت اجاره به شرط تملیک در اختیار افراد قرار می‌دهد، شاید دولت بعدی شرایط واگذاری را قطعی کند.

 

تشکیل یک میلیون پرونده الکترونیکی در سامانه ثبت ملک

تویسرکانی در ادامه با اشاره به بحث مبارزه با زمین‌خواری گفت: مبارزه با زمین‌خواری به این معنی است که تعدی به اراضی دولتی صورت گیرد و دستگاه‌های دولتی متوجه این موضوع شده و در دادگستری طرح دعوی کنند.

 

وی افزود: خوشبختانه در این زمینه قدم‌های جدی برداشته شده و ارزیابی ما این است که در رابطه با زمین‌خواری نسبت به گذشته وضع بهتری داریم.

 

تویسرکانی در خصوص تعیین و تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند گفت: در این خصوص در گذشته مواد 147 و 148 بی‌نظمی‌ها و مشکلات فراوانی را ایجاد کرده بود اما در قانون جدید ما پذیرش حضوری را منع کرده‌ایم و اشخاص باید مشخصات و مدارک خود را به شکل فایل الکترونیکی برای سازمان ارسال کرده و تشکیل پرونده دهند.

 

معاون قوه قضائیه اظهار داشت: از آبان 91 تاکنون حدود یک میلیون پرونده الکترونیکی تشکیل شده که از این تعداد حدود 700 هزار پرونده در حال رسیدگی و 500 هیئت که متشکل از یک قاضی، نماینده وزارت راه و شهرسازی، نماینده جهاد کشاورزی و نماینده اداره ثبت محل است موضوع را رسیدگی می‌کنند.

 

وی افزود: در حال حاضر در برخی از استان‌ها رأی‌هایی صادر شده و در مواردی اسناد مالکیت در اجرای این رأی‌ها تهیه شده است.

 

کاهش 5 درصدی طلاق در کشور/ عدم توانایی هر یک از زوجین در برآوردن انتظارات علت اصلی طلاق

تویسرکانی در ادامه با اشاره به کاهش میزان طلاق در کشور گفت: خوشبختانه در ابتدای امسال روند نابهنجار رشد طلاق که در سال 91 میزان آن 8 درصد بود به 3 درصد رسیده و ما کاهشی 5 درصدی را در این زمینه شاهد بوده‌ایم.

 

معاون قوه قضائیه در خصوص آمار ازدواج و طلاق گفت: میزان ازدواج‌ها در سال 91 حدود 791 هزار و 656 مورد و میزان طلاق‌ها 151 هزار و 763 مورد بوده است.

وی افزود: در دو ماهه ابتدای سال 92 ، 137 هزار و 616 مورد واقعه ازدواج و 22 هزار و 747 مورد واقعه طلاق به ثبت رسیده است.

 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به علل وقایع طلاق و ثبت آنها گفت: حدود 38 درصد از طلاق‌ها به دلیل عدم توانایی هر یک از زوجین در برآوردن انتظارات یکدیگر، 9 درصد به دلیل دخالت خانواده‌ها، 7 درصد به دلیل اعتیاد، 6.5 درصد به دلیل ترک زندگی، 4 درصد به دلیل استنکاف شوهر از دادن نفقه، 0.5 درصد محقق شدن شروط ضمن عقد، 1.2 درصد ازدواج مجدد و نیم درصد هم به دلیل اختلافات بالینی بوده است.

admin در تاريخ شنبه ۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۰ · 0 نظر · 2539 تعداد بازديد · نسخه چاپي
  نظرات
هيچ نظري ارسال نشده است
  ارسال نظر
لطفاً براي ارسال نظر ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد
  امتياز
اين گزينه فقط براي كاربران عضو در نظر گرفته شده است

لطفا وارد سيستم كاربري خود شده و يا ثبت نام كنيد.

تا كنون امتيازي داده نشده است.




1390 ©
تمامی حقوق این سایت محفوظ و منوط به جامعه سردفتران و دفتریاران استان البرز می باشد.
طراحی و توسعه توسط شرکت پادسان سیستم