پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
جامعه سردفتران و دفتریاران استان البرز
صفحه اصلي          آلبوم تصاوير          دريافت فايل          بخشنامه ها          تالارهای گفتگو          درباره ی ما          تماس با ما          اطلاعات دفاتر اسناد رسمي          واحد های جامعه          تشخيص صحت كدملي

مطمـئن باش که خداوند تو را عاشقانه دوست دارد ؛ چون در هر بهار برایت گل می فرستد و هرروز صبح آفتاب را به تو هدیه می کند. به یاد داشته باش که پروردگار عالم با این که می تواند در هر جائی از دنیا باشد ، قلــب تو را انتخاب کرده و تنها اوست که هر وقت بخواهی چیزی بگوئی گوش می کند ...
  اتوماسیون اداری
  دریافت VPN
  سخن بزرگان
 

  جامعه استان البرز

 

 

  مراکز درمانی طرف قرارداد با کانون البرز
  امکانات جانبی
  دریافت teamviewer
  راهنمای گواهی امضاء الکترونیک
  فهرست
   ورود
  جديدترين مقالات
  پیوندهای مرتبط
  فرم تصديق اصالت اوراق دفاتر اسناد رسمي
  معرفی واحدها
  شناسه ملی

  دیدار هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران با رییس سازمان ثبت
اخبار روز

دیدار هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران با رییس سازمان ثبت

دیدار هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران با رییس سازمان ثبت

اعضاي هيات مديره كانون سردفتران و دفترياران با رييس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور ديدار و گفت وگو كردند.

 

 

به گزارش پايگاه اطلاع رساني كانون سردفتران و دفترياران ، اين ديدرا روز گذشته در محل دفتر رياست سازمان ثبت انجام شد و در ابتدا دشتي اردكاني رييس كانون سردفتران و دفترياران، ضمن گراميداشت دهه فجر، با بيان اينكه اميدواريم ابلاغ بودجه كانون از سوي سازمان ثبت تا پيش از سال جديد موجبات پيشگيري از مشكلات را فراهم آورد، گفت: درآمدهاي كانون سردفتران و دفترياران پايين آمده و بازنشستگان صنف از حقوق پايين خود ناراضي هستند و اميدواريم با افزايش حق التحرير دفاتر اسنادرسمي اين مشكل مرتفع شود.

 

وي با بيان اينكه سازمان امور مالياتي در برخي از موارد مشكلاتي را براي سردفتران اسنادرسمي ايجاد كرده است و اين مسئله موجبات رنجش خاطر دفاتر اسناد رسمي شده است در حالي كه مالياتها براي اين سازمان از سوي همين دفاتر وصول مي شود اما هر روز به چالش كشيده مي شوند، خواستار حمايت مجدّانه سازمان ثبت در اين رابطه شد.

 

همچنين عظيميان، عضو هيات مديره و رييس دفتر حقوقي كانون سردفتران و دفترياران نيز نكاتي را درخصوص گلايه همكاران از كمبود درآمدي دفاتر اسنادرسمي، مشكلات قطعي سيستم پوز در دفاتر، خدمت رساني ضعيف شركت پرداخت الكترونيك سامان، ماليات بر ارزش افزوده و ارتباط كانون مركز با كانون ساير استان ها بيان كرد.

 

همچنين محمد گودرزي، ‌عضو هيات مديره و رييس دفتر نظارت و بازرسي كانون سردفترن و دفترياران پيشنهاد كرد جلسات مشتركي به صورت دو هفته يكبار با بخش فناوري اطلاعات سازمان ثبت تا رفع تمامي مشكلات سامانه ثبت آني برگزار شود.

 

احمدعلي سيروس، ديگر عضو هيات مديره كانون سردفتران و دفترياران نيز درخصوص ماده 7 قانون كاداستر و تكليف دفاتر و اصلاح قانون دفاتر اسناد رسمي نكاتي را بيان كرد.

 

در ادامه ‌رييس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور ضمن خوشامدگويي گفت: بحث من بر ارتقاء جايگاه سردفتري است و نه تنها افزايش درآمد دفاتر اسنادرسمي. حقيقتاً نسبت به سازمان ثبت و جامعه سردفتري مناسب با خدمات ارايه شده جايگاه وجود ندارد و علت آن هم آسيب هاي فراواني است كه با آن روبرو هستند و نگاه ها به سردفتري نگاه مناسبي نبوده و اين مجموعه يكي از سنگين ترين بخشهاي حقوقي قوه قضاييه ديده مي شود. بايد با تفاهم و فهم مشترك به سمت ارتقا پيش برويم.

 

تويسركاني افزود: مردم در مورد مسائل ثبتي با مشكلات فراواني روبرو بودند، مشكلاتي كه از آنان سلب اعتماد مي كرد و اين هم نياز به تحولي اساسي داشت. اقدام در خصوص ثبت آني اقدام مهمي بود و گويا گمشده اي پيدا شده است. در سيستم قبلي ثبت در برخي موارد پاسخگويي لازم وجود نداشت و بسياري از عملياتها مشخص نبود اين مسائل در سيستم جديد رفع شد.

 

وي با توجه به اينكه اگر قصد داريم به عنوان يك مجموعه كارآمد مطرح باشيم و به كنوانسيونهاي بين المللي بپيونديم بايد همه تلاش خود ره به كار ببنديم، گفت: دارايي با همه هزينه هايي كه انجام مي دهد در حال حاضر نمي تواند آمار دقيقي ارائه كند ولي ما امروز مدعي هستيم كه با ارائه آماري دقيق و شفاف پيشرو هستيم. اين سامانه جديد جلوي فساد را گرفته است و مردم حقيقتاً در اين سيستم شاهد عملكرد شفاف ما هستند و اگر در سيستمي اقدامات شفاف، مشخص، دقيق و مستحكم نباشد هر روز دچار يك فساد ديگر مي شويم.

 

‌رييس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور با اشاره به حذف هزينه ميلياردي كاغذ از ثبت و معاملات تاكيد كرد؛ ما بايد مجموعه كارآمد و منظم داشته باشيم و من مجموعه نظام را مجموعه واحدي مي بينم و ما امروز به دنبال منافع شخصي نيستيم و من دغدغه اي جز اينكه كار مردم دقيق تر و سريعتر انجام شود ندارم.

 

وي به سپردن برخي امور به كانونهاي ساير استانها اشاره و بر كاهش هزينه ها تاكيد كرد. همچنين بر واسپاري امور به كانونهاي سردفتري ساير استانها نيز تاكيد كرد.

 

تويسركاني با اشاره به ماده 69 قانون دفاتر اسناد رسمي اظهار داشت كه اين مورد در حال حاضر در مركز پژوهشهاي مجلس درحال پيگيري و بررسي است.

 

رئيس سازمان ثبت و املاك كشور ضمن تاكيد بر افزايش ارتباطات بين المللي با ساير كشورها به ويژه كشورهاي عضو اتحاديه جهاني سردفتران بر لزوم انجام كار هماهنگ در اين راستا تاكيد كرد.

 

وي همچنين در خصوص قطعي دستگاه پوز در دفاتر اسناد رسمي با اذعان بر اينكه اين قطعي سيستم، مشكلاتي را در دفاتر اسناد رسمي ايجاد كرده است به مذاكرات با مراكز مربوطه اشاره و اعلام كرد در صورت لزوم به ادامه كار با شركت مربوطه پايان خواهيم داد و اگر شرايط مناسب بود بانك مربوطه را تغيير خواهيم داد.

 

وي با بيان اينكه كارگروهي در خصوص ثبت آني مرتباً در حال تشكيل است و ما هم به نوبه خود ياري گر دوستان هستيم تاكيد كرد كه با طرح اين مشكلات در كارگروه و تصميم گيريهاي به موقع شاهد مشكل در ثبت آني باشيم.

 

رئيس سازمان ثبت و املاك كشور در مورد درخواست برخي از سران دفاتر در زمينه افزايش ميزان حق التحرير، از هيأت مديره كانون سردفتران خواست كه بررسي هاي لازم را انجام دهند و نتيجه را به سازمان ثبت اعلام كنند. براي تحرير بايد كف و سقف مشخص باشد و براي آن بازه اي تعيين شود و استدلال داشته باشد و دريافتي بايد شفاف باشد.من سيستم بنگاهي را قبول ندارم كساني كه كد رهگيري داشته اند بايد آمار دهند و مجبور به اطلاع رساني باشند. امروز در كشور كسي نمي داند چقدر براي كد رهگيري دريافت شده است و اطلاعات آن كجاست.

 

تويسركاني با تاكيد بر نقش دفاتر اسناد رسمي در تحقق مواد قانون در خصوص نقل و انتقال املاك به موجب سند رسمي اظهار داشت: در خصوص مواد 46 و47 و 48 قانون ثبت(درخصوص قولنامه ها)، دفاتر اسناد رسمي مي توانند ياري گر سازمان ثبت باشند و در نقل و انتقال املاك به موجب سند رسمي و مصلحت جامعه بيش از پيش عمل شود. اگر تمام نقل و انتقال املاك رسمي شود تمامي مشكلات ناشي از اين مواد برطرف مي شوند. همچنين مواد 147 و 148 مربوط به اسناد اتومبيل هم در همين راستا است. در اين زمينه نحوه طرح بسيار مهم است. بايد مقالات حقوقي نوشته شود و در راستاي توسعه ثبت رسمي و آسيبهاي جامعه ناشي از نقل و انتقالات عادي بايد بيش از پيش اقدام شود و من مدافع آن هستم.

admin در تاريخ چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۸ · 0 نظر · 2286 تعداد بازديد · نسخه چاپي
  نظرات
هيچ نظري ارسال نشده است
  ارسال نظر
لطفاً براي ارسال نظر ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد
  امتياز
اين گزينه فقط براي كاربران عضو در نظر گرفته شده است

لطفا وارد سيستم كاربري خود شده و يا ثبت نام كنيد.

تا كنون امتيازي داده نشده است.




1390 ©
تمامی حقوق این سایت محفوظ و منوط به جامعه سردفتران و دفتریاران استان البرز می باشد.
طراحی و توسعه توسط شرکت پادسان سیستم