پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
جامعه سردفتران و دفتریاران استان البرز
صفحه اصلي          آلبوم تصاوير          دريافت فايل          بخشنامه ها          تالارهای گفتگو          درباره ی ما          تماس با ما          اطلاعات دفاتر اسناد رسمي          واحد های جامعه          تشخيص صحت كدملي

مطمـئن باش که خداوند تو را عاشقانه دوست دارد ؛ چون در هر بهار برایت گل می فرستد و هرروز صبح آفتاب را به تو هدیه می کند. به یاد داشته باش که پروردگار عالم با این که می تواند در هر جائی از دنیا باشد ، قلــب تو را انتخاب کرده و تنها اوست که هر وقت بخواهی چیزی بگوئی گوش می کند ...
  اتوماسیون اداری
  دریافت VPN
  سخن بزرگان
 

  جامعه استان البرز

 

 

  مراکز درمانی طرف قرارداد با کانون البرز
  امکانات جانبی
  دریافت teamviewer
  راهنمای گواهی امضاء الکترونیک
  فهرست
   ورود
  جديدترين مقالات
  پیوندهای مرتبط
  فرم تصديق اصالت اوراق دفاتر اسناد رسمي
  معرفی واحدها
  شناسه ملی

  مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران: هر سرمایه ای نیازمند تنظیم سند رسمی است
اخبار روز
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران: هر سرمایه ای نیازمند تنظیم سند رسمی است

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران: هر سرمایه ای نیازمند تنظیم سند رسمی است

مديركل ثبت اسناد و املاك استان تهران ضمن تبریک سال نو، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال جدید با عنوان دولت و ملت، همدلی و هم زبانی گفت: مي توان استنباط كرد كه همدلی و همراهی قطعا وحدت را دركنار خود ايجاد خواهد كرد و در نتيجه موفق خواهيم بود.

 

 به گزارش پايگاه اطلاع رساني كانون سردفتران و دفترياران، ميرصادق سعادتيان كه در گردهمايي كانون سردفتران و دفترياران و كاركنان ثبتي حضور داشت، با بيان اينكه ايجاد دفاتر موازي در كنار دفاتر اسناد رسمي براي انتقال سند ايجاد هزينه مازاد براي مردم است، تاكيد كرد: خودرو در كشور ما كالاي مصرفي نيست بلكه كالاي سرمايه اي است و هر سرمايه اي نيازمند تنظيم سند رسمي است.

 وي ادامه داد: تنها سندي را به رسميت مي شناسيم كه نزد سردفتر اسنادرسمي تنظيم شده باشد، حال اين اسناد اموال منقول يا اموال غيرمنقول باشد.

 مديركل ثبت اسناد و املاك استان تهران، با بيان اينكه احترام به قانون احترام به همه خوبي هاست گفت: اميدوارم همه به قانون احترام بگذاريم زيرا قانون بد به مراتب بهتر از بي قانوني است. همانگونه كه مقام معظم رهبري به احترام قانون پشت چراغ قرمز مي ايستد عزيزان و فرمانده نيروي انتظامي نيز بايد به قانوني كه در مجلس و نظام جمهوري اسلامي تصويب شده است احترام بگذارند.

 وي با بيان اينكه براي ايجاد تحول در ثبت اسناد و املاك كشور، چاره اي جز همدلي و همفكري نداريم افزود: سيستم ثبت آني يكي از برگ هاي زرين و به ياد ماندني تحول اداري در سيستم ثبت اسناد واملاك كشور است كه فقط با همدلي و همفكري امكان پذير شد.

 

وي با بيان اينكه سردفتران عالمان علم حقوق هستند گفت: سردفتران هرگز جعل نمي كنند.

 سعادتيان با اشاره به اينكه از اول فروردين تا اول ارديبهشت 43 هزار  و 171فقره استعلام در اين حوزه ردوبدل شده است، گفت: از اين تعداد 1466 فقره درخواست مستندات كرده ايم. به عبارت ديگر دفتر املاك با سند مالكيت استعلام شده تطبيق ندارد در حاليكه اين آمار قبل از اجراي ثبت آني چندين برابر  و تقريبا بالاي 40 درصد بود اما امروز اين آمار به 5/2 درصد رسيده است.

 وي درخصوص ثبت مكاتبات بصورت  آني و اجراي پايلوت آن در يكي از دفاتر افزود: با توليد فرمت ها، نحوه ارسال مدارك و تست مستندات بين ادارات ثبت، اداره كل و دفاتر اسناد رسمي و بررسي هاي نهايي، تمام كشور را در يك لحظه به صورت آنلاين مكاتبه و نتيجه را دريافت خواهند كرد.

 مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران افزود: همكاران فناوري ثبت استان تهران با همكاران فناوري سازمان ثبت پايلوت را اجرايي كرده اند و از هفته هاي آينده كاربران را آموزش مي دهيم و آن را اجرايي مي كنيم. در طول ارديبهشت ماه طرح را در نقطه به نقطه استان تهران اجرا خواهيم كرد. و حداكثر تا خرداد در كل كشور اجرا خواهد شد.

 سعادتیان درخصوص مزاياي حذف دفاتر جاري و ثبت آني ادامه داد: حذف دفاتر كمك بزرگي به محيط زيست مي كند و با از بين رفتن مكاتبات فيزيكي و كاغذي از هزينه هاي اضافي، حمل و نقل، مراجعات و سفرهاي درون شهري و همچنين جعل جلوگيري مي كند.

 وی اضافه کرد: ثبت اسناد و املاک به صورت الکترونیکی موجب پیشگیری از سفرهای زائد درون شهری مي شود و مي توان در کمترین زمان ممکن مطلوب‌ترین خدمات را ارائه دهد.

 مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران گفت: ما اجازه نداريم استعلام سند مالكيت كاداستري را بيش از 3 روز كاري در كارتابل نگه داريم. واحد ثبتي كه مي تواند يك روزه و يكساعته پاسخ استعلام را بدهد بايد اينكار را انجام دهد.

 وي در ادامه تاكيد كرد: عدم مطابقت دفاتر املاك با سند مالكيت يكي از مشكلات موجود است كه بايد در اين زمينه به استناد ستون نقل و انتقالات خلاصه معاملات را رونوشت برابر اصل تهيه و به واحد ثبت بفرستد تا به استناد همين اسناد سردفتري دفاتر املاك به روز شود.

سعادتیان با اشاره به اینکه برای ارائه خدمات بهتر و امن تر و توسعه ارائه خدمات ضرورت دارد که خدمت به صورت الکترونیکی به مردم داده شود، خاطرنشان کرد: خدمات الکترونیکی باعث آرامش جامعه، حفظ سوابق و اطلاعات موجود و اشغال حداقل فضای اداری می‌شود و حداکثر خدمات با کمترین میزان حضور انجام شده و بدون نیاز به حضور خدمت به درب منزل مردم ارسال می‌شود.

 وی اذعان داشت: مراجعه الکترونیکی و پاسخ‌ها الکترونیکی شده تا از تردد‌ها و مراجعات بیهوده جلوگیری شود چرا که این اقدام از ضرورت‌های زندگی ماشینی امروز است.

admin در تاريخ چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸ · 0 نظر · 2038 تعداد بازديد · نسخه چاپي
  نظرات
هيچ نظري ارسال نشده است
  ارسال نظر
لطفاً براي ارسال نظر ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد
  امتياز
اين گزينه فقط براي كاربران عضو در نظر گرفته شده است

لطفا وارد سيستم كاربري خود شده و يا ثبت نام كنيد.

تا كنون امتيازي داده نشده است.




1390 ©
تمامی حقوق این سایت محفوظ و منوط به جامعه سردفتران و دفتریاران استان البرز می باشد.
طراحی و توسعه توسط شرکت پادسان سیستم