دشتی اردکانی: انتخاب 6 دفتر اسنادرسمی به عنوان پایلوت ارائه خدمات الکترونیک مالیاتی
دشتی اردکانی: انتخاب 6 دفتر اسنادرسمی به عنوان پایلوت ارائه خدمات الکترونیک مالیاتی

دشتی اردکانی: انتخاب 6 دفتر اسنادرسمی به عنوان پایلوت ارائه خدمات الکترونیک مالیاتی

در نشست مشترك كانون سردفتران و دفترياران و سازمان امور مالياتي كشور بر لزوم حذف آمارهاي كاغذي تاكيد شد.

 

 



دشتی اردکانی: انتخاب 6 دفتر اسنادرسمی به عنوان پایلوت ارائه خدمات الکترونیک مالیاتی

دشتی اردکانی: انتخاب 6 دفتر اسنادرسمی به عنوان پایلوت ارائه خدمات الکترونیک مالیاتی

در نشست مشترك كانون سردفتران و دفترياران و سازمان امور مالياتي كشور بر لزوم حذف آمارهاي كاغذي تاكيد شد.

 

 رئيس كانون سردفتران و دفترياران در جلسه مشترك كانون سردفتران و دفترياران و سازمان امور مالياتي كشور با تاكيد بر روابط دوسويه بين دفاتر اسنادرسمي با سازمان امور مالياتي كشور بيان كرد: به هر ميزان كه همكاري و تعامل اين دو مجموعه بيشتر باشد، بهتر مي توان پاسخگوي مردم بود و تكاليف و وظايف قانوني سازماني را به نحو مطلوب انجام داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني كانون سردفتران و دفترياران، در اين جلسه كه با حضور اعضاي هيات مديره كانون سردفتران و دفترياران و مديران سازمان امور مالياتي كشور تشكيل شده بود؛ محمدرضا دشتي اردكاني ضمن تبريك ميلاد با سعادت اميرالمومنين علي (ع) و روز مرد گفت: اميدوارم با تعامل و همكاري بيش از پيش دو مجموعه، مشكلات موجود رفع شود.

وي با اشاره به اجرايي شدن يك دفتر پايلوت در تهران به منظور ارائه انجام خدمات امور مالياتي الكترونيكي افزود: با بررسي ها و رفع موانع و معايب طرح، درصدد انتخاب و تجهيز 6 دفتر اسنادرسمي ديگر به منظور پيوستن به ارائه خدمات امور مالياتي الكترونيكي هستيم و با توجه به آیین‌نامه‌ای که توسط رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ابلاغ می‌شود، روند اجرایی این طرح در کشور را آغاز خواهيم كرد.

محمدرضا دشتي اردكاني ادامه داد: با اشاره به دستور رئيس سازمان امور مالياتي كشور مبني بر پيگيري روند عملكرد دفاتر پايلوت مقرر گرديد تا گزارش مربوطه تدوين گردد.

وي در اين جلسه با بيان اينكه ارسال آمارهاي مختلف مالياتي ازجمله تكاليف دفاتر اسنادرسمي است، افزود: سياست هاي اصلاح الگوی مصرف و به روز رسانی خدمات اداری و اتوماسیون، ایجاب می‌کند به‌سمت مکانیزه سازی امور اداري حرکت کنیم، بنابراين براي ارسال و ارائه آمار از طريق سازمان ثبت اسناد و املاك كشور به سازمان امور مالياتي اقدامات لازم انجام شود و به همين دليل بايد سازمان امور مالياتي آمار را از طريق سيستم ثبت آني دريافت كند تا به اين طريق با حذف آمار كاغذي از دفاتر، اين مسئوليت نيز از تكليف دفاتر اسنادرسمي ساقط شود.

رئيس كانون سردفتران و دفترياران با اشاره به پرداخت ماليات بر ارزش افزوده، تاكيد كرد: براي سهولت و راحتي در كار مردم ماليات بر ارزش افزوده از طريق دستگاه كارت خوان به حساب سازمان امور مالياتي و دارايي واريز شود.

به گفته دشتي اردكاني به اين طريق از  تردد و مراجعات اضافي مالكين به سيستم مالياتي جلوگيري مي شود.

وي در پايان گفت: درخصوص ماده 69 نامه اي از طرف كانون سردفتران و دفترياران به سازمان امور مالياتي كشور ارسال شد تا وضعيت ماليات با تعرفه خاص مدنظر سازمان قرار گيرد.

در ادامه جلسه، معاون وزیر و رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ضمن خوش‌آمدگويي و تشكر از اعضاي حاضر در جلسه، بر تعامل و همكاري دوجانبه تاكيد كرد و گفت: همه ما از اعضاي حاكميت هستيم و بايد كاري كنيم كه كار مردم تسهيل شود و سازمان امور مالياتي نيز در تسهيل امور مردم پيشگام است.

علي عسگري اظهار اميدواري كرد: مردم بتوانند با آرامش و راحتي ممكن از طريق دفاتر، ماليات بر ارزش افزوده خود را پرداخت كنند و اين امر با همكاري و مساعدت سازمان ثبت اسناد و املاك و دفاتر اسناد رسمي و كانون سردفتران و دفترياران امكان پذير است.